יום שבת, 21 בינואר 2017

משכנתא אינה דבר שניתן או צריך לפחד ממנו, זאת לא המטרה


ישנם הרבה אנשים שנרתעים למשמע המילה משכנתא. אכן לקיחת משכנתא היום אינה דבר פשוט, וגם כאשר אנחנו רוצים לצחוק על מישהו שמתלבט לגבי דבר מה אנחנו אומרים לו "למה אתה כל כך מסתבך? אפשר לחשוב שאתה לוקח משכנתא..".

המשכנתא שכל אחד ואחת מאיתנו ניקח היא כמובן זו שתשפיע על צורתו של חשבון הבנק שלנו בשנים הקרובות, מה גם שישנן השלכות שקשורות לאורך ורמת החיים שלנו.

לכן כאשר מדובר בלקיחת משכנתא, בין אם זו המשכנתא הראשונה, השנייה או השלישית שלנו, אין שום מקו לפשרות. הרי לכם כמה טיפים שיעזרו לכם לקחת משכנתא בצורה נכונה יותר-
בראש ובראשונה הכינו תקציב מוגדר מראש. ויותר חשוב, היעזרו לכם יועץ משכנתאות מעולה. 

גם אם עדיין אין לכם שום נכס על הפרק, הכינו תקציב מוגדר מראש עבור מחיר של נכס. את התקציב תוכלו לאמוד רק כאשר תתחילו לגשש עבור נכסים בעיר ובשכונה שבה תרצו לרכוש.
כאשר אתם מכינים את התקציב, קחו בחשבון את ההון העצמי שעומד לרשותכם- הבנקים בשלב כזה או אחר יבקשו מכם לראות מה גובה ההון העצמי ויסכימו לספק לכם רק אחוזים מסוימים ממחיר הבית ולא את כל המחיר שלו.

ברגע שיש לכם גובה סכום כסף שתרצו לקחת עבורו משכנתא, צאו אל הבנקים השונים ותתחילו לבקש הצעות מחיר עבור משכנתאות שונות.

כדי ואף מומלץ לגשת למספר בנקים ולבצע סקר שוק מקיף שבסופו של דבר יותיר אתכם עם ההצעה הטובה ביותר. רבים חושבים שההצעה הטובה ביותר היא דווקא גובה הריביות, ברוב המקרים זה אכן נכון אך חשוב לזכור שגם החלוקה למסלולי הריביות השונות היא חשובה לא פחות.

עדיף לקבל הצעת מחיר עבור משכנתא שמורכבת ממספר מסלולים, בין היתר- מסלול הפריים, מסלול של ריבית קבועה צמודה/לא צמודה למדד, מסלול של ריבית משתנה כל 5 שנים ועוד.

ביצוע תהליכים פשוטים יותירו אתכם עם הרגשה שכעת תוכלו לקחת משכנתא בראש שקט יותר. חשוב לזכור כי בכל שלב תוכלו לבצע שינויים במשכנתא, בחלק מהמצבים תוכלו לבצע מחזור משכנתא שישדרג את תיק המשכנתא שלכם ובחלק מהמקרים תוכלו לפרוע סכומי כסף או להגדיל משכנתא עבור רכישה של נכס אחר. 


אם בעבר אמרו לכם שבלקיחת משכנתא מדובר בסוג של חתונה קתולית, הרי לכם נתונים שמצביעים על מציאות שונה. מה גם שכלכלנים ומומחים רבים בדקו ומצאו שבמקרים כאלו ואחרים תצורתה של המשכנתא שלקחתם לפני 20 שנה היא לא אותה המשכנתא שסיימתם לשלם עבורה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה